ro
 

Primăria Sfântu Gheorghe lansează un portal online pentru cetăţeni

25.08.2022

Serviciul are ca scop simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației 

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe a câștigat un grant în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 pentru a crea un nou sistem informatic care să simplifice procesele administrative și managementul birourilor. Administrarea online va fi disponibilă pentru public începând cu jumătatea lunii septembrie.

„Scopul proiectului este de a dezvolta un sistem IT și de a introduce standardele necesare în procesele administrative locale pentru a oferi cetățenilor un acces mai ușor și mai convenabil la serviciile administraţiei locale", a declarat viceprimarul Tóth-Birtan Csaba, care a prezentat beneficiile noului portal în cadrul unei conferințe de presă.

Noua platformă va fi accesibilă de pe site-ul oficial al Primăriei și, după o cerere de înregistrare prealabilă, va oferi acces la diverse servicii publice electronice prin intermediul unor conturi individuale de client.

Noul serviciu al Primăriei va face mai transparente procesele birocratice, va permite oricui să își urmărească online propria administrație și va reduce timpul necesar pentru eliberarea diferitelor documente. Unele cereri și formulare standard vor putea fi completate și transmise electronic prin intermediul portalului, în timp ce altele vor continua să fie procesate pe hârtie din cauza necesității unei semnături fizice. Cu toate acestea, utilizatorii pot salva o copie a documentelor lor personale și le pot recupera în orice moment din propria bază de date din cadrul contului.

Interfața bilingvă va fi accesibilă atât de pe dispozitive fixe, cât şi mobile. De asemenea, aceasta va permite personalului municipalităţii să comunice cu locuitorii prin intermediul interfeței, de exemplu pentru a completa documentația depusă.

Portalul pentru clienți este în curs de testare și se așteaptă ca acesta să fie disponibil pentru locuitori de la jumătatea lunii septembrie.

Proiectul a implicat, de asemenea, optimizarea administrației interne a Primăriei, rezultând o platformă internă pentru angajaţi, care a fost utilizată începând cu 25 iulie și care a înregistrat de atunci peste 5.000 de documente interne. Sistemul înregistrează documentele în timp real și este ușor de utilizat, pentru că permite automatizarea sarcinilor și a proceselor în funcție de necesități, reducând astfel în mod semnificativ timpul necesar pentru rezolvarea unui singur dosar.

La Serviciul de Evidență a Persoanelor din Sfântu Gheorghe se pot solicita doar cărți de identitate electronice
07.07.2025

Noile documente sunt gratuite, însă nu pot fi solicitate în regim de urgență

Încă şapte scări de bloc din Sfântu Gheorghe vor beneficia de finanțare pentru igienizarea subsolurilor
04.07.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe continuă programul multianual de reabilitare și igienizare a subsolurilor tehnice din blocurile de locuinţe, derulat pentru al doilea an consecutiv, ca răspuns la problemele grave de igienă și infrastructură semnalate de asociațiile de proprietari.

Primăria Sfântu Gheorghe lansează programul „Ceasul Assisto” pentru persoanele vârstnice şi vulnerabile
26.06.2025

Înscrierile se fac începând cu data de 1 iulie la sediul Direcției de Asistență Socială

Au început lucrările de termoizolare a blocurilor din Sfântu Gheorghe prin fonduri europene din PNRR
25.06.2025

Sunt vizate 24 de blocuri din municipiu cu un total de 75 de scări de bloc, iar lucrările – care vizează creșterea eficienței energetice – sunt deja începute pe unele șantiere.

Festivalul Sepsi Jazz & Blues, ediţia a IV-a
24.06.2025

Cea de-a 4-a ediție a Festivalului Sepsi Jazz & Blues va avea loc în perioada 27–29 iunie 2025, în Parcul Memorial '56 din Sfântu Gheorghe