ro
 
Duminică, 19. Octombrie 2025.

Peste 2.500 de utilizări ale bicicletelor din sistemul Sepsi Bike

30.08.2024

Experiența primelor săptămâni și răspunsuri la problemele apărute.

Tot mai multe biciclete alb-turcoaz inscripţionate Sepsi Bike sunt văzute prin tot orașul, tinerii și vârstnicii bucurându-se de noul sistem de închiriere de biciclete. Deși lansarea sistemului pe 10 august nu a fost una ușoară, până acum cei aproape 1.000 de utilizatori activi au închiriat biciclete în total de peste 2.500 de ori. Sistemul este încă în modul de testare, iar pentru a oferi cele mai bune servicii în cel mai simplu mod posibil, avem nevoie de răbdarea, colaborarea și feedback-ul locuitorilor din Sfântu Gheorghe. Eventualele probleme sau disfuncționalități pot fi semnalate telefonic la Call Center 0374 451 350 (număr cu tarif normal disponibil zilnic între orele 06:00 și 22:00).

Ca orice sistem nou la început de drum, şi sistemul public de închiriere de biciclete necesită testare pentru a asigura buna funcționare. Cel mai bun mod de a testa sistemul este de a convinge cât mai multe persoane să îl încerce „live” și ca utilizatorii să ofere feedback operatorului. 

În prezent, un total de 120 de biciclete sunt disponibile pentru închiriere la cele 16 stații amplasate în diferite zone din oraș, cea mai mare aglomerare de stații fiind în zona centrală. 

Care sunt problemele întâlnite până acum și cum pot fi rezolvate?

Municipalitatea și operatorii sistemului sunt în permanență atenți la comentariile și întrebările utilizatorilor. Mai jos sunt prezentate explicații și soluții la cele mai frecvent întâlnite probleme. 

Nu mă pot înregistra, de ce? 

Vă puteți crea un cont de utilizator pe sepsibike.ro prin introducerea datelor personale și încărcarea unei fotografii cu cartea de identitate. Datele contului de utilizator pot fi folosite apoi pentru a te loga în aplicația GloBikes instalată pe telefon.

De ce nu se activează contul?

Până acum, cel mai frecvent obstacol semnalat de locuitorii din Sfântu Gheorghe a fost în timpul procesului de creare și activare a contului, uneori fiind nevoie de câteva zile pentru activare. Unul dintre motive ar putea fi faptul că este necesară încărcarea în cont a sumei de minim 10 lei, pentru a avea o „garanţie” pentru închirierea bicicletelor, lucru despre care personalul de la serviciul clienți i-a informat telefonic pe cei care creează contul. Utilizarea bicicletelor este gratuită pentru primele 30 de minute, indiferent de numărul de utilizări zilnice. Utilizatorii vor plăti 2 lei de la minutul 31 și până la minutul 90, un tarif de 4 lei de la minutul 91 și până la minutul 150, respectiv 6 lei pentru fiecare oră începută după acest interval și până la returnarea bicicletei. Dacă este necesar, suma de plată va fi scăzută din banii încărcaţi în cont.

Activarea contului de utilizator a fost întârziată și de numărul mare de înscrieri făcute într-un timp scurt odată cu lansarea sistemului, fiecare cont şi document trebuind să fie verificat de către personalul firmei care operează sistemul. 

De ce telefonul nu recunoaște codul QR de pe bicicletă?

În unele cazuri a apărut şi o problemă prin faptul că acel cod QR de pe bicicletă nu este întotdeauna recunoscut de telefon, motivul fiind că acestea nu sunt lipite pe o suprafață plană sau iluminarea nu este suficient de bună. În astfel de cazuri, metoda care funcționează este ca utilizatorii să introducă în aplicație numărul bicicletei. 

Ce trebuie să fac dacă am pus bicicleta înapoi în staţie, dar timpul de utilizare continuă să ruleze în aplicaţie?

Au existat şi cazuri în care întreruperi de scurtă durată în rețeaua de internet au împiedicat oprirea închirierii, caz în care o stație de andocare nu a fost detectată de sistem, de exemplu. Personalul de la Call Center va opri imediat cronometrarea dacă acest lucru este raportat telefonic de către utilizatori. Stațiile care sunt offline pot fi verificate în orice moment în harta din aplicația GloBikes. 

Cum știu dacă există un spațiu liber la o stație de andocare?

În mai multe cazuri a apărut şi întrebarea cum știu locatarii dacă există spațiu liber la o stație de andocare unde doresc să returneze bicicleta. În aplicația GloBikes puteți verifica numărul de locuri disponibile sau chiar numărul de biciclete înainte de a ajunge acolo. Inclusiv prin camerele instalate în stații se monitorizează gradul de umplere al acestora, dar şi utilizatorii pot să notifice personalul de la serviciul clienți atunci când o stație este plină, urmând ca în scurt timp să fie eliberate locuri. 

Ce trebuie să fac dacă nu-mi pot pune bicicleta înapoi în stație?

Bicicleta poate fi returnată în orice stație prin introducerea ei în locul special după utilizare. Un semnal sonor și o lumină verde confirmă faptul că bicicleta a fost fixată cu succes în doc. În cazul în care nu se reușește acest lucru, puteţi să încercați un alt loc din aceeaşi staţie. Dacă tot nu reușiți să repuneți bicicleta în doc, trebuie să apelați Call Center, de unde vor fi luate măsuri. Sistemul este disponibil zilnic între orele 6:00 și 22:00, iar după ora 22:00 se pot face doar returnări de biciclete la punctele de colectare. 

Ce trebuie să fac dacă observ o defecțiune tehnică la bicicleta mea?

Cu această ocazie, îi rugăm în continuare pe utilizatori să semnaleze orice problemă sau întrebare referitoare la funcţionarea sistemului la Call Center 0374 451 350, zilnic între orele 06:00 și 22:00, astfel încât acestea să poată fi identificate și remediate. 

Pentru a putea utiliza sistemul, doritorii trebuie să aibă cel puțin 14 ani împliniţi şi să facă următorii paşi:

  1. Trebuie creat un cont de utilizator pe www.sepsibike.ro, completând datele personale solicitate.
  2. Încărcaţi documentele solicitate: poză cu cartea de identitate şi acord parental pentru minorii cu vârste între 14 şi 18 ani (acordul poate fi descărcat de AICI).
  3. Aşteptaţi activarea contului. În primele luni acest pas poate dura minim 24 de ore din cauza numărului mare de solicitări. 
  4. Instalaţi aplicaţia GloBikes (disponibilă în Play Store şi App Store) şi logaţi-vă cu acelaşi cont de pe sepsibike.ro.
  5. După activarea contului puteţi închiria bicicletele!

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe pune mare accent pe îmbunătățirea rețelei de transport, crearea unui trafic civilizat, predictibil și sigur, reducerea aglomerației, a poluării atmosferice și fonice. Ca urmare, putem alege modalități mai ecologice și alternative de deplasare în oraș: putem călători cu noile autobuze electrice, confortabile, putem merge pe trotuarele modernizate și reînnoite constant, putem folosi noul sistem de închiriere de biciclete. Toate acestea ne vor ajuta să ajungem dintr-o parte în alta a orașului în mod eficient, sigur și convenabil, indiferent dacă este vorba de afaceri, cumpărături, sport sau timp liber. Haideți să profităm de noul sistem și să folosim noile biciclete! 

Începe votul pentru finaliştii Best of Sepsi 2025 – alege-i pe eroii de zi cu zi din Sfântu Gheorghe
17.10.2025

În perioada 20 octombrie – 2 noiembrie 2025, locuitorii sunt invitați să își exprime votul pentru finaliștii celor nouă categorii ale competiției, care îi premiază pe „eroii de zi cu zi” ai comunităţii.

Începe depunerea cererilor pentru ajutorul de încălzire la Sfântu Gheorghe
16.10.2025

Dosarele pot fi depuse la sediul Direcției, pe strada Daliei nr. 1, la parterul blocului 12.

Noile semafoare din Sfântu Gheorghe vor fi puse în funcțiune treptat
15.10.2025

Proiectul are ca scop fluidizarea traficului și crearea unui management modern al circulației, bazat pe un plan tehnic realizat de specialiști.

Concertul comun al Orchestrei de Cameră Ciuc și al Orchestrei de Cameră Georgius deschide Stagiunea de Concerte Simfonice 2025–2026
14.10.2025

Evenimentul are o semnificație deosebită, deoarece producția comună a celor două orchestre de cameră aduce un omagiu eroilor Revoluției din 1956.

Albu István a câștigat concursul pentru funcția de manager al Teatrului „Tamási Áron”
10.10.2025

Rezultatul va deveni definitiv pe 15 octombrie, după expirarea perioadei de contestații.