ro
 
Luni, 10. Noiembrie 2025.

Reînnoire instituțională la Primăria municipiului Sfântu Gheorghe

21.01.2017


Raport privind posturile vacante



În toamna anului 2016 Primăria anunța 57 de posturi vacante. După gestionarea primului val de reînnoire instituțională am întocmit un raport informativ din datele posturilor publicate și ocupate în ultimul an.


Foto: Vargyasi Levente


La data de 23 septembrie 2016 a apărut primul anunț privind posturile vacante în cadrul Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură, care dealtfel a devenit una dintre cele mai renumite compartimente ale Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, aici înregistrându-se cele mai multe aplicații: șase persoane înregistrate pe un post, dar din păcate nimeni nu a promovat examenul pentru ocuparea postului.

Până la data de 19 ianuarie 2016 s-au publicat 65 de posturi vacante, din care 38 de referent iar 27 contractuale. Până la această dată s-au înregistrat 98 de candidați din care doar 26 au trecut testul final. Aceste date conțin și informațiile privind cele 6 birouri pentru care în luna ianuarie s-au publicat 11 posturi vacante, cât și posturile care nu au fost ocupate la finele anului trecut. Ocuparea acestor posturi sunt în curs de desfășurare, compartimentele respective fiind în așteptarea candidaților.

Din cele 64 de posturi publicate, 4 au fost în funcții de conducere din care două au fost ocupate, iar două au rămas neocupate. 47 de posturi au necesitat studii superioare, iar 17 posturi studii liceale (bacalaureat) sau diplomă de atestare a finalizării școlii profesionale, sau a școlii generale (10 clase), din care 7 s-au ocupat, iar 5 sunt în proces de publicare.

Vom enumera unele dintre experiențele ultimelor trei luni, pe de-o parte ca prezentare a unui fapt interesant, iar pe de altă parte ca o propunere: solicitările au fost mai mari pentru ocuparea locurilor de muncă care necesitau într-o mică măsură sau nu necesitau deloc vechime sau experiență profesională, decât pentru locurile de muncă care prevedeau mai mulți ani vechime. Acest lucru s-a dovedit a fi valabil în special în cadrul candidaților cu studii în domeniul juridic sau tehnic. Am constatat în repetate rânduri că persoanele cu abilități bune și corespunzătoare tuturor criteriilor solicitate au picat la examenul de ocupare a posturilor vacante, din cauza necunoașterii legii. Astfel sfătuim candidații să ia în serios analizarea subiectelor de examen, fiind păcat pierderea posturilor din aceste motive.

O altă problemă interesantă este vechimea și experiența în muncă. În această perioadă am întâlnit multe situații când angajatul a aflat cu ocazia verificării dosarului de aplicare faptul că cartea de muncă a candidatului nu a fost completat în mod corespunzător sau nu a fost încadrat în categoria corespunzătoare a studiilor efectuate și astfel candidatului i-a fost imposibil să-și dovedească experiența profesională sau vechimea în muncă.

Referitor la această temă este deasemenea interesant diferența dintre vechimea la locul de muncă și vechimea profesională. Pentru vechimea în muncă este obligatoriu prezentarea calității de angajat oficializat cu contract de muncă, această perioadă fiind luată în considerare la încadrarea

salarială și pensii. Vechimea profesională înseamnă activitatea corespunzătoare studiilor, care este
susținută prin calitatea de persoană fizică autorizată, dar această autorizație nu este de ajuns, este necesară să fie susținută prin contracte care dovedesc faptul că perioada analizată se compune efectiv din muncă prestată.

 

 

Peste 30 de vârstnici au primit „Ceasul Assisto” în cadrul Zilei Porților Deschise
10.11.2025

Evenimentul s-a bucurat de interes ridicat: peste 40 de persoane au participat, iar 31 dintre acestea au primit pe loc dispozitivul de siguranță „Ceasul Assisto”.

Fondurile europene directe, tot mai accesibile: forum la Sfântu Gheorghe despre proiecte finanțate de la Bruxelles
07.11.2025

La inițiativa Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, pe 5 noiembrie a avut loc un forum profesional care i-a încurajat pe reprezentanții administrațiilor locale, ai instituțiilor și organizațiilor civile din regiune să-și dezvolte comunitățile nu doar prin fonduri naționale și prin fondurile structurale și de investiții europene, ci și prin resurse care pot fi accesate direct de la Bruxelles.

Ziua porților deschise pentru cei care doresc „Ceasul Assisto”
03.11.2025

Evenimentul va avea loc în data de 6 noiembrie, joi, între orele 9:00 și 17:00, la sediul Direcției (Sfântu Gheorghe, str. Erege nr. 19).

Perioada de votare a finaliştilor Best of Sepsi, prelungită până pe 9 noiembrie
28.10.2025

Gala în care vor fi anunţaţi câştigătorii va avea loc pe 7 februarie

Campanie comună pentru creșterea siguranței rutiere
23.10.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe sprijină inițiativa Inspectoratului de Poliție Județean Covasna privind intensificarea acțiunilor de educație rutieră și informare a cetățenilor, în scopul reducerii numărului de accidente grave de circulație