ro
 
Duminică, 26. Octombrie 2025.

Gospodărie Comunală a reluat furnizarea apei în cazul Asociaţiilor de proprietari care au achitat din datorii

23.06.2023

După cum anunţam la începutul acestei săptămâni, Gospodărie Comunală a decis debranşarea de la furnizarea apei potabile a asociaţiilor de proprietari care au acumulat datorii uriaşe la plata utilităţilor.

Astfel, începând cu data de 20 iunie au fost debranşate patru asociaţii de proprietari: A.P. 3E, A.P. 3D (datorită apometrelor aflate în casa scării, s-a făcut debranşare individuală doar a proprietarilor cu datorii), A.P. Căminul şi A.P. Flori de tei. În cazul celei din urmă, aceasta a achitat datoriile, astfel că furnizarea apei a fost reluată.

Şi A.P. Zona Culturii, care are 25 de scări de bloc din zona centrală şi care urma să fie debranşată începând din 26 iunie, a achitat restanţele astfel că nu va fi întreruptă furnizarea apei.

Celelalte 8 asociaţii de proprietari cu restanţe semnificative (Gars-Viitorului 6, Garsoniera 5, Asociaţia de Locuinţe Progres 12, Ciucului 59, Váradi József 13, Speranţa, Prietenia şi Viitorul), adică un total de 80 de scări de bloc, vor fi debranşate începând cu data de 26 iunie.

Conducerea Primăriei mun. Sfântu Gheorghe menţionează că a intervenit anul trecut în interesul locatarilor, fiind semnate la acea vreme convenţii de plată eşalonată a restanţelor, însă în cazul celor care n-au respectat convenţia nu mai poate fi prelungită situaţia actuală.

De asemenea, e bine de ştiut că în conformitate cu art. 78 din legea 196/2018, „Administratorul Asociaţiei de proprietari este obligat să notifice, în scris, proprietarul care are plăţi restante la cheltuielile comune ale imobilului asupra datoriilor şi să înştiinţeze preşedintele şi comitetul executiv al asociaţiei de proprietari despre restanţe. Asociaţia de proprietari, prin preşedinte, are dreptul de a acţiona în instanţă proprietarul care se face vinovat de neplata cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afişarea listei, informând membrii asociaţiei prin afişare la avizier”.

În realitate însă foarte puţini administratori îşi îndeplinesc aceste obligaţii în cazul locatarilor cu datorii, astfel că s-a ajuns la situaţii în care unii proprietari de apartamente n-au mai plătit întreţinerea de aproape 10 ani.

Campanie comună pentru creșterea siguranței rutiere
23.10.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe sprijină inițiativa Inspectoratului de Poliție Județean Covasna privind intensificarea acțiunilor de educație rutieră și informare a cetățenilor, în scopul reducerii numărului de accidente grave de circulație

Sfântu Gheorghe se pregătește pentru viitor
23.10.2025

Curs despre inteligența artificială pentru conducătorii administrației publice

Începe votul pentru finaliştii Best of Sepsi 2025 – alege-i pe eroii de zi cu zi din Sfântu Gheorghe
17.10.2025

În perioada 20 octombrie – 2 noiembrie 2025, locuitorii sunt invitați să își exprime votul pentru finaliștii celor nouă categorii ale competiției, care îi premiază pe „eroii de zi cu zi” ai comunităţii.

Începe depunerea cererilor pentru ajutorul de încălzire la Sfântu Gheorghe
16.10.2025

Dosarele pot fi depuse la sediul Direcției, pe strada Daliei nr. 1, la parterul blocului 12.

Noile semafoare din Sfântu Gheorghe vor fi puse în funcțiune treptat
15.10.2025

Proiectul are ca scop fluidizarea traficului și crearea unui management modern al circulației, bazat pe un plan tehnic realizat de specialiști.