ro
 
Duminică, 26. Octombrie 2025.

Furnizarea apei potabile a fost reluată la toate asociaţiile de proprietari din Sfântu Gheorghe

05.07.2023

Dacă asociațiile de proprietari  își respectă angajamentele de plată nu vor mai avea loc întreruperi ale serviciului.

Situația nefericită de la Sfântu Gheorghe în ceea ce privește furnizarea apei potabile către asociațiile care au acumulat restanțe ar putea lua sfârșit. În majoritatea cazurilor, Gospodărie Comunală SA și asociațiile de proprietari au găsit deja soluții pentru achitarea datoriilor. În ultimele două săptămâni, de la prima întrerupere a apei, au avut loc negocieri intense între Primăria Sfântu Gheorghe, operatorul regional GospCom și asociațiile de proprietari pentru a pune capăt situației de urgență provocată de datoria ajunsă la 1,5 milioane de lei. În urma negocierilor, furnizarea apei va fi reluată în cazurile în care există disponibilitate de plată și colaborare.

Potrivit unei decizii luate împreună cu Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, furnizarea serviciului de apă a fost restabilită în tot orașul începând cu data de 5 iulie, iar operatorul regional așteaptă să treacă 60 de zile de la sistare, acesta fiind termenul limită de plată pentru asociațiile de proprietari. Dacă sumele stabilite prin noile convenții vor fi achitate, serviciul va continua să funcționeze, în caz contrar, se va trece din nou la întreruperea apei.

„Oricât de neplăcută ar fi, sistarea furnizării serviciului a fost singura soluție care a dat rezultate. Datoria de 1,5 milioane de lei acumulată în trecut a scăzut, acum, la 1 milion de lei. Suntem conștienți că o astfel de sumă nu poate fi recuperată peste noapte, așa că negociem un contract cu asociațiile care datorează sume foarte mari, pentru a achita datoriile anterioare la termen, iar acolo unde acest lucru nu este posibil, analizăm soluții alternative. În acest din urmă caz, este de mare ajutor faptul că Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe a precizat că va acționa ca intermediar între noi și cele două asociații de locuințe cu datorii istorice, Váradi 13 și Căminului 27″, a precizat directorul Gospodărie Comunală SA, Kozsokár Attila.

De la suspendarea furnizării apei, 5 din cele 16 asociații restanțiere și-au achitat integral datoriile, trei asociații au semnat noi convenții, cu două asociații se fac negocieri, alte două au fost excluse de la furnizarea apei, una este în proces de reorganizare a rețelei în vederea scoaterii apometrelor în afara apartamentelor,  discuţiile cu două asociații vor fi mediate de Primărie, iar alta are o datorie de sub 1.000 de lei, existând promisiunea că suma va fi achitată.

„Simt că ne îndreptăm în direcția bună, sperăm că nu va trebui să mai facem un pas drastic în septembrie și că datoriile istorice vor fi eliminate încet-încet”, a mai declarat Kozsokár Attila.

Gospodărie Comunală SA
Biroul de presă

Campanie comună pentru creșterea siguranței rutiere
23.10.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe sprijină inițiativa Inspectoratului de Poliție Județean Covasna privind intensificarea acțiunilor de educație rutieră și informare a cetățenilor, în scopul reducerii numărului de accidente grave de circulație

Sfântu Gheorghe se pregătește pentru viitor
23.10.2025

Curs despre inteligența artificială pentru conducătorii administrației publice

Începe votul pentru finaliştii Best of Sepsi 2025 – alege-i pe eroii de zi cu zi din Sfântu Gheorghe
17.10.2025

În perioada 20 octombrie – 2 noiembrie 2025, locuitorii sunt invitați să își exprime votul pentru finaliștii celor nouă categorii ale competiției, care îi premiază pe „eroii de zi cu zi” ai comunităţii.

Începe depunerea cererilor pentru ajutorul de încălzire la Sfântu Gheorghe
16.10.2025

Dosarele pot fi depuse la sediul Direcției, pe strada Daliei nr. 1, la parterul blocului 12.

Noile semafoare din Sfântu Gheorghe vor fi puse în funcțiune treptat
15.10.2025

Proiectul are ca scop fluidizarea traficului și crearea unui management modern al circulației, bazat pe un plan tehnic realizat de specialiști.