ro
 
Vineri, 11. Iulie 2025.

Formularul digital pentru intrarea în România

20.12.2021

Începând din 20 decembrie 2021, formularul digital de intrare în România poate fi completat electronic, accesând site-ul https://plf.gov.ro/

Cine completează Formularul digital de intrare în România?

Formularul se completează de către toate persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale.

Unde pot accesa formularul digital de intrare în România?

Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pe baza cerințelor operaționale ale Ministerului Sănătății.
Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID.

Când completez formularul?

Formularul se completează cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România sau în termen de 24 de ore de la trecerea frontierei. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator și nu trebuie tipărit.

Ce se întâmplă cu cetățenii care vor veni fără plf?

Persoanele care se prezintă la punctele de trecere a frontierei fără formular vor avea obligativitatea de a-l completa într-un termen de 24 de ore. Necompletarea Formularului digital de intrare în România se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 3.000 lei.

Cine verifică plf-ul în punctele de frontieră?

La intrarea în țară, după verificarea cărții de identitate/pașaportului, în sistemul informatic al Poliției de Frontieră va fi afișat dacă persoana a completat formularul.

Dacă sunt persoane din aceeași familie care călătoresc împreună, completează toți formularul?
În cazul în care membrii unei familii călătoresc împreună, formularul poate fi completat de un singur membru adult pentru toți membrii familiei.

Minorii completează formularul?

Pentru minorii care intră pe teritoriul României, obligația de a completa formularul revine părinților, tutorelui sau reprezentatului legal.

Ce date introduc în formular?

1.    CNP și celelalte date de călătorie pentru cetățenii care călătoresc cu carte de identitate românească.
2.    Datele din pașaport sau din cartea de identitate, pentru persoanele care nu călătoresc în baza cărții de identitate românești.
Informațiile referitoare la mijloacele de transport sunt cele de pe biletele de călătorie.

Trebuie să introduc toate țările prin care am trecut?

În formular se introduc datele despre țara în care am călătorit, dar și cele ale țărilor pe care le-am tranzitat în ultimele 14 zile. Declararea unor date false în Formularul digital de intrare în România intră sub incidența prevederile Codului Penal și se pedepsește conform legii.

Dacă am greșit, pot edita formularul?

Odată salvat, formularul nu mai poate fi modificat. Dacă doriți să actualizați informațiile din formular, puteți să îl completați încă o dată și să salvați.
Toate formularele pe care le-ați completat la intrarea în țara noastră pot fi vizualizate în meniul „Listă formulare” din aplicație.

Ce se întâmplă cu formularele după completare?

Formularul ajută personalul medical să realizeze anchetele epidemiologice și să asigure măsurile sanitare în sprijinul populației.

Pe baza datelor din formular, direcțiile de sănătate publică vor putea identifica și lua legătura mai ușor cu persoanele care au intrat în contact, în timpul călătoriei, cu un cetățean infectat cu virusul SARS-CoV-2.

Unde se stochează datele din formular?

Toate formularele se stochează în infrastructura de comunicații a statului român. Datele sunt protejate fizic și juridic și nu sunt transmise către terțe persoane.

Cine are acces la datele personale completate în formular?

Datele completate în formular sunt accesate doar de angajații autorizați ai direcțiilor de sănătate publică și pot fi folosite strict cu scopul desfășurării anchetelor epidemiologice.
STS asigură măsurile specifice de securitate cibernetică ale sistemului informatic de eliberare a formularului digital de intrare în România.

Dacă nu am adresă de e-mail cum completez formularul?

Persoanele care nu dețin o adresă de e-mail se pot adresa aparținătorilor sau unor persoane apropiate de încredere, pentru a completa formularul cu datele personale.

Cupru-nțeles - Vernisajul expoziției sculptorului István MAKKAI la Centrul de Artă din Transilvania
10.07.2025

În spațiul expozițional de la parter al Centrului de Artă din Transilvania, în data de 11 iulie 2025 de la ora 18, va avea loc vernisajul expoziției sculptorului István MAKKAI. Expoziția va fi vernisată de Katalin Nagy T., istoric de artă, curatorul expoziției, și de Beáta Bordás, coordonatoarea Centrului de Artă din Transilvania.

La Serviciul de Evidență a Persoanelor din Sfântu Gheorghe se pot solicita doar cărți de identitate electronice
07.07.2025

Noile documente sunt gratuite, însă nu pot fi solicitate în regim de urgență

Încă şapte scări de bloc din Sfântu Gheorghe vor beneficia de finanțare pentru igienizarea subsolurilor
04.07.2025

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe continuă programul multianual de reabilitare și igienizare a subsolurilor tehnice din blocurile de locuinţe, derulat pentru al doilea an consecutiv, ca răspuns la problemele grave de igienă și infrastructură semnalate de asociațiile de proprietari.

Primăria Sfântu Gheorghe lansează programul „Ceasul Assisto” pentru persoanele vârstnice şi vulnerabile
26.06.2025

Înscrierile se fac începând cu data de 1 iulie la sediul Direcției de Asistență Socială

Au început lucrările de termoizolare a blocurilor din Sfântu Gheorghe prin fonduri europene din PNRR
25.06.2025

Sunt vizate 24 de blocuri din municipiu cu un total de 75 de scări de bloc, iar lucrările – care vizează creșterea eficienței energetice – sunt deja începute pe unele șantiere.