ro
 
Vineri, 14. Noiembrie 2025.

Primăria Sfântu Gheorghe a relansat programul „Dăm valoare rablei tale”

09.01.2025

Din 13 ianuarie, locuitorii pot depune dosarele pentru a primi 3.000 de lei în schimbul maşinii vechi.

Primăria Sfântu Gheorghe anunţă relansarea și gestionarea din fonduri proprii a programului „Dăm valoare rablei tale”, cu scopul de a elimina din trafic maşinile vechi şi poluante.

Decizia de a readuce în plan local acest program a fost luată după ce programul s-a blocat la nivel național, iar Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu are în plan relansarea acestuia.  

„A fost o inițiativă locală a municipiului Sfântu Gheorghe, a fost un program care a funcționat foarte bine, peste 1.200 de autoturisme au fost scoase din uz prin acest program. Când domnul Tánczos Barna a fost ministrul Mediului l-a preluat și l-a făcut program național, însă imediat după ce UDMR nu a mai fost la guvernare, iar domnul Tánczos nu a mai fost ministru, acest program s-a înecat în mlaștina democrației din București. De aceea, am decis să repornim programul Rabla Local. Sper că va fi din nou un succes”, a declarat primarul Antal Árpád.

Condiţii de participare

În ceea ce privește condițiile de participare în cadrul programului „Dăm valoare rablei tale”,  există câteva modificări faţă de sesiunile anterioare. 

Primăria Sfântu Gheorghe va acorda în continuare 3.000 de lei pentru fiecare autoturism cu o capacitate de 2-7 locuri predat la fier vechi, însă vechimea acestuia a crescut la minim 15 ani, dintre care minim 5 ani de când a fost înmatriculat în Sfântu Gheorghe, şi a avut acelaşi proprietar în ultimii cel puţin 5 ani (faţă de 3 ani până acum). Proprietarul maşinii casate trebuie să se angajeze că nu îşi va cumpăra în următorii trei ani un alt autovehicul mai vechi de 5 ani, în caz contrar fiind obligat să restituie suma primită.

De asemenea, autoturismul predat trebuie să conțină componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu etc.), iar solicitantul și cei care locuiesc la aceeași adresă nu trebuie să fi achiziționat în ultimii 3 ani un autoturism mai vechi de 5 ani.

Documente necesare

Solicitanții vor aplica la acest program în baza unui dosar care va cuprinde următoarele documente:

  • Cerere care conține și declaraţiile pe propria răspundere privind condițiile (poate fi găsită AICI);
  • Actul de identitate al proprietarului autoturismului în original
  • Cartea de identitate și certificatul de înmatriculare ale autoturismului în original
  • Extras de cont pe numele solicitantului - din care să rezulte contul IBAN.

Persoanele interesate vor depune dosarul personal la Primăria Sfântu Gheorghe, Compartimentul Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură.

După aprobarea dosarului, beneficiarii vor preda autoturismul la un Centru autorizat de casare în termen de 90 de zile de la primirea comunicării privind aprobarea cererii.

Suma de 3.000 de lei va fi virată de către Primăria Sfântu Gheorghe în contul bancar indicat prin extrasul de cont, în termen de 15 zile de la predarea de către acesta a certificatului care atestă casarea autoturismului.

Regulamentul complet al programului poate fi consultat AICI.

 

REZULTATE

27.01.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

03.02.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

11.02.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

26.02.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

13.03.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

31.03.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

25.04.2025: Rezultatul evaluării cererilor de participare la Program

Peste 15.000 de voturi pentru finaliştii Best of Sepsi
13.11.2025

Câştigătorii celor 9 categorii vor fi anunţaţi la Gala care va avea loc pe 7 februarie 2026

Aproape 22.000 de închirieri ale bicicletelor Sepsi Bike în acest an
12.11.2025

Lansat anul trecut, sistemul continuă să fie o alternativă tot mai populară pentru deplasările urbane scurte, contribuind la reducerea traficului auto și la promovarea unui stil de viață activ.

Au început înscrierile pentru Bursele Sfântu Gheorghe
12.11.2025

Dosarele de candidatură pot fi depuse la Biroul de Relații cu Publicul, Informaţii și Registratură al Primăriei, până la data de 4 decembrie 2025.

Peste 30 de vârstnici au primit „Ceasul Assisto” în cadrul Zilei Porților Deschise
10.11.2025

Evenimentul s-a bucurat de interes ridicat: peste 40 de persoane au participat, iar 31 dintre acestea au primit pe loc dispozitivul de siguranță „Ceasul Assisto”.

Fondurile europene directe, tot mai accesibile: forum la Sfântu Gheorghe despre proiecte finanțate de la Bruxelles
07.11.2025

La inițiativa Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, pe 5 noiembrie a avut loc un forum profesional care i-a încurajat pe reprezentanții administrațiilor locale, ai instituțiilor și organizațiilor civile din regiune să-și dezvolte comunitățile nu doar prin fonduri naționale și prin fondurile structurale și de investiții europene, ci și prin resurse care pot fi accesate direct de la Bruxelles.