ro
 
Sâmbătă, 15. Noiembrie 2025.

Modificări la Finanţele Publice Locale pentru simplificarea interacţiunii cu contribuabilii

17.11.2021

Direcţia de Finanţe Publice Municipale Sfântu Gheorghe anunţă că, având în vedere situația pandemică actuală, și în vederea eficientizării comunicării documentelor fiscale către cetățeni, persoanele fizice și juridice sunt rugate să comunice adresele de e-mail pe care în viitor pot fi trimise orice comunicări din partea instituției. 

Având în vedere că aceste comunicări vor cuprinde inclusiv date cu caracter personal, ori supuse reglementărilor în vigoare referitoare la secretul fiscal, canalele de comunicare vor fi stabilite de comun acord, în baza cererii exprese a persoanei.

Cererea poate fi descărcată de pe pagina oficială a Primăriei (AICI) şi trimisă prin email la adresa taxeimpozitelocale@sepsi.ro, ori completată în Biroul de relații cu publicul al Finanţelor Locale.

Certificatele de atestare fiscală pot fi solicitate prin notarul public

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi Camera Notarilor Publici Brașov, căreia îi sunt arondați şi notarii publici din județul Covasna, au încheiat recent un protocol de colaborare. Astfel, începând cu luna noiembrie, certificatele de atestare fiscală emise de Direcția de Finanțe Publice Municipale pot fi solicitate prin notarul public învestit cu îndeplinirea procedurilor notariale. Drept urmare, nu mai este necesară deplasarea cetățenilor la sediul Finanțelor în vederea obținerii certificatului!

Actele de vânzare-cumpărare a mijloacelor de transport se pot încheia şi în format electronic

Potrivit Codului fiscal, actul de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport se poate încheia şi în formă electronică şi semna cu semnătură electronică. Acesta se comunică tot electronic Finanţelor Locale din localitatea de domiciliu a persoanei care înstrăinează, Finanţelor Locale din localitatea de domiciliu a persoanei care dobândeşte, dar şi Serviciului de Înmatriculări Auto pentru luarea în evidenţă.

În cazul în care persoana nu deţine semnătură electronică, documentul completat și semnat, respectiv celelalte documente atașate, se transmit pe adresa de e-mail taxeimpozitelocale@sepsi.ro, sub formă scanată, în fişier format pdf, cu menţiunea «Conform cu originalul».

Peste 15.000 de voturi pentru finaliştii Best of Sepsi
13.11.2025

Câştigătorii celor 9 categorii vor fi anunţaţi la Gala care va avea loc pe 7 februarie 2026

Aproape 22.000 de închirieri ale bicicletelor Sepsi Bike în acest an
12.11.2025

Lansat anul trecut, sistemul continuă să fie o alternativă tot mai populară pentru deplasările urbane scurte, contribuind la reducerea traficului auto și la promovarea unui stil de viață activ.

Au început înscrierile pentru Bursele Sfântu Gheorghe
12.11.2025

Dosarele de candidatură pot fi depuse la Biroul de Relații cu Publicul, Informaţii și Registratură al Primăriei, până la data de 4 decembrie 2025.

Peste 30 de vârstnici au primit „Ceasul Assisto” în cadrul Zilei Porților Deschise
10.11.2025

Evenimentul s-a bucurat de interes ridicat: peste 40 de persoane au participat, iar 31 dintre acestea au primit pe loc dispozitivul de siguranță „Ceasul Assisto”.

Fondurile europene directe, tot mai accesibile: forum la Sfântu Gheorghe despre proiecte finanțate de la Bruxelles
07.11.2025

La inițiativa Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, pe 5 noiembrie a avut loc un forum profesional care i-a încurajat pe reprezentanții administrațiilor locale, ai instituțiilor și organizațiilor civile din regiune să-și dezvolte comunitățile nu doar prin fonduri naționale și prin fondurile structurale și de investiții europene, ci și prin resurse care pot fi accesate direct de la Bruxelles.