ro
 
Luni, 29. Aprilie 2024.

Facilităţi pentru înfrumuseţarea zonelor verzi din jurul blocurilor

19.02.2024

Puteţi solicita de la Primăria Sfântu Gheorghe bunuri în valoare de până la 3.000 de lei, 80% din costuri fiind acoperite de municipalitate. 

De 12 ani, Primăria Sfântu Gheorghe sprijină înfrumusețarea spațiilor verzi din zonele rezidențiale, bunuri în valoare de 3.000 de lei fiind puse la dispoziția asociațiilor de locatari sau persoanelor care întrețin spațiile verzi din jurul scărilor de bloc.

Ca și în anii precedenți, 80% din buget va fi plătit de municipalitate, iar 20% de către solicitant. De exemplu, o solicitare de 3.000 de lei costă municipalitatea 2.400 de lei, iar solicitantul doar 600 de lei.

Lista bunurilor care pot fi revendicate rămâne aceeași ca anul trecut: 

  • Bancă – 1.050 de lei / bucata. 
  • Puieţi pomi ornamentali – 25 lei/bucata.
  • Arbuşti – 10 lei bucata.
  • Gard viu – 30 lei/metru
  • Flori diferite specii – 2 lei / fir
  • Semințe gazon – 22 lei / kg
  • Gard de protecţie – 78,50 lei/metru
  • Pământ fertil pentru zone verzi – 60 lei / mc.

Toţi paşii pentru depunerea cererilor

Responsabilul scării sau persoana care face solicitarea selectează bunurile pe care ar dori să le folosească în zona verde, apoi scrie cererea, care este aprobată de reprezentantul sau președintele asociației de proprietari. 

Cererea trebuie depusă la Registratura Primăriei până la data de 30 aprilie, de luni până miercuri între orele 8.00 și 16.00, joi între orele 8.00 și 17.00 și vineri între orele 8.00 și 15.00, sau trimisă online la adresa info@sepsi.ro. 

Solicitanții vor fi informați apoi cu privire la decizia luată. În cazul unei decizii pozitive, valoarea coplății trebuie plătită la Direcția Finanțelor Publice Locale (strada Oltului nr. 2) sau poate fi virată în contul RO02TREZ25621360250XXXXX. 

Puteți ridica bunurile de la Grădinăria oraşului (strada Arcuşului, nr. 22) în zilele lucrătoare între orele 9 și 11, pe baza dovezii plăţii. Momentul exact al ridicării produselor va fi indicat în documentul de confirmare a aprobării cererii. 

Transportul și plantarea bunurilor, precum şi instalarea și întreținerea băncilor și a gardurilor sunt în responsabilitatea solicitantului.

Este important de reținut că cererile pot fi depuse până la sfârșitul lunii aprilie, dar nu trebuie lăsate pentru ultima clipă, deoarece plantele aflate în perioada de vegetație sunt mai vulnerabile la transplantarea din primăvara târzie. 

Pentru mai multe informații, vă rugăm să-l contactați pe Karácsony Attila József de la Grădinăria oraşului la numărul de telefon 0267 314 173.

Reducem amprenta ecologică a Zilelor Sfântu Gheorghe: se folosesc doar pahare reutilizabile
25.04.2024

În încercarea de a reduce cât mai mult cantitatea de deșeuri generate în timpul evenimentului, organizatorii vor pune la dispoziția cumpărătorilor și comercianților, începând cu ediția din acest an a Zilelor Orașului, doar pahare reutilizabile.

Atenţie! Arderea vegetaţiei uscate este interzisă prin lege!
24.04.2024

Primăria Mun. Sfântu Gheorghe îi informează pe locuitori, atât persoane fizice cât și agenți economici, despre faptul că arderea miriştilor, turbăriilor, litierelor pădurii, stufului, tufărişurilor sau vegetaţiei ierboase este interzisă prin lege.

Noul Skatepark din Sfântu Gheorghe se deschide pentru public pe 1 mai
22.04.2024

În prima zi accesul este gratuit de la ora 11:00, iar din 2 mai programul este zilnic între orele 9:00-22:00

Restricţii de circulaţie cu ocazia Zilelor Sfântu Gheorghe
19.04.2024

Traseele autobuzelor care trec prin zona închisă vor fi modificate temporar, iar stațiile de la Casa cu Arcade – Parcul Elisabeta vor fi mutate în dreptul Tribunalului.

Va fi construit un nou cartier în locul fostei ferme de pui din Sfântu Gheorghe
16.04.2024

Un campus pentru învăţământul dual şi 96 de locuinţe vor fi construite din fonduri europene câştigate de Primărie